úterý úterý středa Na hodinách baletu se děti jednoduchou a zábavnou formou seznámí s baletní terminologií, klasickou hudbou, poznáváním rytmů, základními tanečními prvky, lidovým tancem, gymnastikou, moderním tancem a v neposlední řadě i s výrazovou technikou, protože balet je herectví. Prostor zde najdeme i pro vlastní tvorbu, improvizaci, písničky a hlavně legraci. Základy kurzu mohou posloužit i jako aktivní příprava pro taneční konzervatoř.
Lektorky baletu - jsou baletky, studentky, absolventky Janáčkovy konzervatoře.
STUDIO FATIMA CENTRUM
úterý 18:00 - 18,55 Balet od 4 let
čtvrtek 18,00 - 18,55 Balet od 4 let
STUDIO FATIMA HRABŮVKA
pondělí 15,30-16,25 Balet od 7let Dominika J.
16:30 - 17:25 Balet od 4 let Dominika J.
úterý 18:00 - 18:55 Balet od 4 let
středa 18:00 - 18:55 Balet od 4 let Justýna
pátek 18,00-18,55. základy taneční akrobacie - balet Justýna
STUDIO FATIMA PORUBA
pondělí 17,00 -17,55 Taneční průprava a balet od 4 let Martina
středa 16:00 - 16:55 Balet od 4let Jari
piškoty, možno i naboso, upnutější pohodlné oblečení, na balet klasiku doporučujeme baletní trikot
Balet je forma scénického tance, která využívá choreografii. Balet může být samostatné dílo, nebo může být součástí opery. Kořeny baletu lze hledat ve druhé polovině 16. století jednak v tanečních vložkách italských oper a francouzským ballet de cour. Tito předchůdci baletu obsahovali tance, již v tomto období se objevují speciální kostýmy a výzdoba. Balet jako samostatná umělecká forma se začal vyvíjet ve Francii během vlády Ludvíka XIV. (1643–1715), který byl velkým příznivcem tance, a jelikož došlo k poklesu kvality tanečních standardů, založil roku 1661 Académie Royale de Danse (Královskou akademii tance). Dvorním hudebním skladatelem Ludvíka XIV. byl Jean-Baptist Lully, ten složil první tzv. comédie-ballet (1661). V této rané formě baletu byly jednotlivé scény divadelní hry oddělované tancem. Díky Lullymu došlo k rozdělení taneční akademie na dvě části: opéra-ballet a školu pro profesionální tanečníky, která byla spojena s Académie Royale de Musique. V 18. století došlo k popularizaci baletu, která vedla k rozpracování a vylepšení baletní techniky, v této době se balet stal rovnoprávnou dramatickou formou. Na vývoj baletu mělo velký vliv vydání Lettres sur la danse et les balety (1760) sepsaných Jeanem-Georgesem Noverrem, díky čemuž došlo k plnému prosazení pantomimy a reformě pohybů, čímž se zlepšily možnosti vyjadřovat příběh.
V 19. století zájem o balet poklesl, díky velkým sociálním změnám ve společnosti ztratil balet oporu v aristokratických kruzích a lze říci, že se rozvíjel pouze ve Francii, Rusku a Itálii. Ve 20. století došlo především díky ruské škole k určité renesanci klasického baletu, který díky řadě vynikajících tanečníků postupně získal zpět své ztracené pozice. V Německu došlo k rozvoji tzv. výrazového tance. Sergej Ďagilev založil v Paříži soubor Ballets Russes (Ruské balety), který později působil v Monte Carlu. Spolupracoval s vynikajícími hudebníky, např. s Igorem Stravinským, který pro něj složil hudbu k baletu Svěcení jara, stejně jako s výtvarníky formátu Pabla Picassa. Působil v něm legendární tanečník Václav Nižinskij.